De Lama’s, het Gentse communicatiebureau par excellence

Zit jij met een communicatief ei? Op zoek naar de ideale flyer of is jouw storytelling dringend aan een update toe? Zoek dan jouw heil tot de Lama’s, drie ‘vree’ wijze Gentenaren met een passie voor communicatie.

Enkele jaren geleden vonden Janne Vanhemmes en Pieter Lantsoght elkaar in hun communicatieve droom. Terwijl Janne meer dan vertrouwd is met social media en fotografie, heeft Pieter pakken ervaring in de journalistiek. Onlangs vervoegde Robyn Hansens hen, een jongedame gepassioneerd door cijfers en SEO. Hierdoor vormen de Lama’s nu een goed geoliede triniteit, wat ook noodzakelijk is voor het oprichten van een coöperatie.

De Lama’s zijn van vele markten thuis, dat zie je wanneer je hun uitgebreide aanbod bewondert waarmee ze jouw communicatieplan grondig aanpakken. Jouw teksten lezen ze met plezier na en je social media laten ze bruisen als nooit tevoren. Wil je jezelf met een goede advertentie in de markt zetten of meer bezoekers op naar jouw website voeren? Geen probleem, de Lama’s staan voor je paraat. Maar dat is lang niet alles: ook jouw foto’s en video’s zijn bij hen in goede handen, net als de opmaak van jouw nieuwsbrief. Bovendien verzorgen ze ook allerhande workshops, om iedereen de basics social media, Canva, Mailchimp en ga zo maar door, mee te geven.

Kortom, jouw communicatie finetunen zit in hun bloed.

Een goed concept vereist natuurlijk een passend kader, in het geval van de Lama’s een coöperatief kader. Ze kozen resoluut voor de vorm van een coöperatieve vennootschap, om zo voor hen belangrijke waarden naar voor te schuiven.

Om te beginnen is iedere Lama gelijk, er is geen ‘opper-Lama’. Het kiezen voor een vlakke en verwerpen van een piramidale structuur toont zo dat de Lama’s zich vooral willen richten op hun kerntaken en passies, niet zozeer op wie nu de baas is.

Daarnaast is het de Lama’s niet in de eerste plaats om het geld te doen. Facturen die betaald worden, zien ze natuurlijk graag, maar ze willen vooral hun passie beoefenen. Zo tonen ze dat ze iets doen, omdat ze het graag doen én goed willen doen.

De Lama’s zijn zich bovendien bewust van de vele maatschappelijke problematieken. Ze zoeken dan ook vooral bedrijven en organisaties die hun steentje bijdragen aan een betere samenleving voor iedereen. Hier vormt het ecologische aspect tevens een belangrijke hoeksteen, mens en milieu zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ze kijken hier dan vooral of ze ook andere coöperaties een communicatief duwtje in de rug kunnen geven.

De Lama’s zijn nog maar net vertrokken. Je zal ongetwijfeld nog horen van dit enthousiaste en getalenteerde Gents gezelschap. Stay tuned for more.